Måndagspasset

Tycker mer och mer om att köra måndagspasset. Onsdag är det marklyft, fredag är det bänk och på söndagar är det böj. Måndagen har blivit lite av ett samlingspass, rena bodybuildingen. Idag blev det bröst, hantelpress lutande först uppåt sedan neråtlut. Sedan axlar, tre övningar, sedan lite armar. Varierar alltid måndagspasset lite och det känns skitbra. Tar inte i speciellt utan kör 6-10 reps på alla övningar, bara en skön pump. Har lite ont på diverse ställen på kroppen men har kört tungt ett tag nu så det är väl inte så konstigt. Blir lite lättare nu fram till veckan innan SM då jag bara kör lite lätt teknik och vilar o vilar.

Fredda fick äntligen till idag och jag har blivit utnämd till hans bänkpresspolare hehe. Jorå, jag ska hjälpa han så gott jag kan. Vi vet ju målet Fredda. Det fixar du lätt.

Johanna o Svanelind är båda på bättringsvägen och det är positivt, Janne börjar komma i storform o även Ödqvist så det blir en intressant tävlingsvecka som kommer i slutet av augusti/början av september.


Nu ska jag sova lite skönhetsömn, imorrn är det vila. Onsdag mark, blir treor med dräkt och ca 65-75% av max.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du skrev i din förra blogg att du skulle gå ner lite i vikt, idag nämndes ordet bodybuildig. Det är väl inte så att du satsar på Luciapokalen i fitness eller nåt sånt. Ska jag va allvarligt oroad eller bara måttligt?????mvh FREDDAN

2006-08-14 @ 22:38:51
Postat av: Bolanius

Fan, du kom på mig :-)

2006-08-15 @ 05:23:37
Postat av: Anonym

Saknas bara lite vadträning(ca 3-4 veckor) och LITE deff kanske. Du skulle ju kunna tävla i 75:an. Då KANSKE vi går i samma klass!! Vi får nog ge det ett halvår eller så.

2006-08-15 @ 08:28:01
Postat av: Bolanius

Deff? Jag är ju rippad till max ju. Vadträning kan jag ta eftersom dom är underutvecklad men deff, nä det var ett påhopp. Vi snackar 12pack.

2006-08-15 @ 08:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91