Turné

Ska på turné ett tag framöver. Först Götet nästa vecka, sedan Norrköping på söndag o sedan stockholm. Blir borta den veckan o sedan götet igen o igen o igen.

Härligt tid att se fram emot, jobba 15 tim/dag ett tag nu, bara att skita i ryggen, fakturera utav bara helvitte o sedan ta minst 2veckor semester runt jul. Planen är lagd, bara att köra.

Träning då? Jorå, får smita ner till gymet när tid gives, kör ju 2 dar i veckan med rehab o strech o kondis men men, nu går jobbet före några veckor. Skla bli underbart att träffa en massa härliga människor också. Gamla kompisar o nya som jag inte sett på ett tag. Var ute på en liten promenad igår, 2tim o 45 min.Lite ömt i ena skinkan o ena vaden idag men annars bara fint. Gubben börjar få kondis, härligt.

Uppdatering...

...har inte varit så aktiv ett tag. beror på att en träningsblogg utgår väl egentligen på att någon ska utföra vissa fysiska aktiviteter, dvs träna. Min träning har inte varit mycket att skryta med den sista tiden. Har dock kört rehab 2 dagar i vecka då även konditionsträning har varit på tapeten.

Ryggen är skrot fortfarande. Får väl gå upp till läkaren igen så småningom. Blir lite tråkigt när man får svaret att det går nog över snart. Det senaste sensationen på smärthimlen är att jag fått iscihasnerven i kläm några gånger. Känns inte så mycket i ryggen men ut/baksidan hälen o upp i benet en bit känns det som det sitter typ 18 knivar :-)

Är i alla fall stabilt med smärtan, blir varken bättre eller sämre, värst när man kliver upp på morgonen. Sedan släpper det gradvis under dagen. Vissa dagar är det riktigt bra, men andra...

Ska upp o höra fram i dec om jag inte kan få en magnetröntgen o sedan kanske man kan få nått besked om vad det är som inte vill släppa, men som läkaren sa, det är ju ett bråck så jag får väl lita på det då. Det värsta är att det är svårt att hålla sig glad o positiv, ontet sätter sig på skallen o trycker ner er gradvis. Har klarat det skapligt hitills men fan vet.

Nåja, gött o få gnälla av sig lite och som alla vet så kommer sol efter regn.
/Bolanius

Port Ellen...

...whiskyfinsmakarens våta dröm. hemvist för laproahg, ardebeg och lagavulin om jag inte minns helt fel. Mmmmmm.

Nåja, Port Ellen är en håla. Det finns 1 restaurant som är nått att ha och det finns ett hotell samt några bed o breakfast men sen är det inte mycke kvar att orda om. Men dom har destilerier. Vi lyckades med lite hjälp av en städtant! fixa så vi kunde hyra ett par cyklar. Ett par hrmm mountainbikes som sett sina bästa dagar. Min hade nästan inga bromsar o Mickes hade ett löst styre så han svängde litevart som helst. Vi inhandlade några pilsner samt lite andra nödvändigheter och begav oss mot Laproaghs lokaliteter.

Väl där så hade vi som vanligt tur som tokar för det började en visning bara 45 min efter det att vi kommit dit o den var inte fullbokad som de föesta andra var. Vi hängde på o det var trevligt.

Vi stannade i Port Ellen i 2 dagar. Vi passade på att upfylla mitt önskemål om att sitta/ ligga vid atlantkusten o dingla med benen o inte göra nått. Blev trevligt o vi hade kanonväder o allt.

Efter besöket på Port Ellen begav vi oss tillbaka till fastlandet o via buss o div byten så rullade vi efter en lång, krokig och härlig resa in i Oban. En fin hamnstad,  fick rum, 7 våningar upp i ett litet BB. Inte mycket att orda om, denna turiststad. Vi käkade haggis o drack några pilsen o mådde fint. Var ute o gick lite. Morgonen därpå drog vi åstad mot Glasgow. En viss ändring mot alla skummisar ute på öarna. Men fan vet om jag inte trivdes bättre där ute i lugnet än i Glasgow. En vacker stad med en del skummisar som vi naturtligtvis träffade på. Gary och Gary är bara 2. En var en spattig tåganställd, den andre var vinprovare som jag senare på kvällen lyckades supa under bordet ganska rejält. Fan vad han blev packad. :-)

Detta är gatumusikanter i Glasgow, här snackar vi ös. Trummor o säckpipa. Hmm, dom sålde skivor men trot eller ej så bad jag att få stå över.

Efter ett par dar i Glasgow begav vi oss till Ayr för sista övernattningen. Trevligt ställe, ett av dom bästa på resan. Lagom stort, många barer o matställen, trevligt folk (här också). På morgonen blev det taxi till flygplatsen o transport hemåt.

Här följer lite fler bilder från fantastiska resa.

Das war alles mina vänner.

Skottland part2

Nästa morgon regnade det, inte helt ovanligt i Skottland tydligen då dom påstås ha sämst med soltimmar i typ hela världen eller nått sånt. Dom verkade ialla fall trötta på regn. Vi upplyste dom då att i Sverige har det regnat också så in i helvitte så vi var också trötta på nederbörd. Vi tog bussen från Brodick på morgonen upp till Lochranza, här var tydligen ett färjeläge där vi kunde ta oss över till näst ö. fanns dessvärr ingen busshållplats här men den eminente chauffören stannade ändå. Trevlig kille. Här väntade vi en stund innan en bilfärja kom och hämtade oss. Nästa anhalt blev Claonaig. Lite lätt förundrade steg vi av färjan här och till vår fasa så fanns här inte ett hus, inte ens en bar, ingenting. Jo förresten en busskur. Medans vi stog och försökte tyda den lokala busstidtabellen så kom det en liten buss åkandes. Den stannade och vi blev upplysta att det var rätt buss. Nu vidtog en av de märkligaste bussfärder nånsin. Busschauffören var utan tvekan släkt med Emerson Fittipaldi och körde ungefär som han också. Inte nog med det. han stannade lite här o där o delade ut paket till nått stackars hus som stod ensam ute på heden. Rätt som det var så ringer karln till färjeläget o ber dom hålla kvar färjan så att vi ska hinna med. Efter en racerfärd över ön så kom vi fram till färjan i Kennacraig som låg kvar, biljetter införskaffades, vi bordade båten o vår resa mot Port Ellen skulle nu vara till ände. Det var bara det att färjan gick inte till Port Ellen som vi trott, den gick till Port  Askaig som ligger på norra delen av Islay.

Busshållplatsen vid Claonaig.

Hamnen i Port Askaig.

Härifrån blev det alltså ånyo bussfärd till Bowmore för byte av buss vidare mot Port Ellen där vi hade ett planerat stopp. Blev en lång dag innan vi kom fram med allt resande o nån lite pilsner mm som slank ner. Avlsutar del2 med en lite bild som säger så mycket mer än jag orkar skriva. Nästa gång (del3) blir det äntligen inmarch i Port Ellen.

Mmmmm sicken doft som spreds härifrån.

På återhörande
/Bolanius

Skottland

Skottland, detta underbara land.

Min kompis Micke o jag satte av mot Göteborg för en veckas förlustelser i detta till väster om oss liggandes land. Ryanair skulle ta oss till denna det nordligaste av Storbritaniens länder (tror jag) och släppa av oss i Prestwick på flygplatsen där.

Flygplatsen i Götet

Sedan vi tagit reda på om dryckjomen i Svedala smakade lika gott som förra gången vi prövade så bar det iväg mot Skottland.

Väl i Prestwick så var vi tvungna att få bort resdammet ur våra strupar så...

Efter några ögonblick av stillhet så bar det iväg. Vi skulle ta tåget mot Ardrossan och frågade vid ett tusristinfo på flygplatsen om vilken håll det var. Vi fick tågtider, vilket håll, ja allt man kan tänkas behöva för att hitta dit vi skulle. Vi tog oss till Stationen, hoppade på vårat tåg och när konduktören kom så blev vi upplysta om att vi var på fel tåg. Vilken skräll. Hoppa av vid nästa stopp sa han, Kilmarnock tror jag det hette, ta tåget tillbaka till Troon och sedan åker ni mot Kilwinning o Ardrossan istället. Vi hoppade av och tog en taxi. Bra start på resan. Vi kom fram som vi skulle och hoppade på färjan i Ardrossan. Resan gick till ön Arran, en vacker ö för två trötta resenärer. Förbindelserna från Arran mot Islay som var vårt mål återupptogs inte förrän nästa dag. Vi tog in på BB. Alltså inte BB som i Sverige utan Bed ´n Breakfast. Typ hotell alltså.

Brodick på ön Arran där vi stannade första natten.

Återkommer med mer info snart....