Port Ellen...

...whiskyfinsmakarens våta dröm. hemvist för laproahg, ardebeg och lagavulin om jag inte minns helt fel. Mmmmmm.



Nåja, Port Ellen är en håla. Det finns 1 restaurant som är nått att ha och det finns ett hotell samt några bed o breakfast men sen är det inte mycke kvar att orda om. Men dom har destilerier. Vi lyckades med lite hjälp av en städtant! fixa så vi kunde hyra ett par cyklar. Ett par hrmm mountainbikes som sett sina bästa dagar. Min hade nästan inga bromsar o Mickes hade ett löst styre så han svängde litevart som helst. Vi inhandlade några pilsner samt lite andra nödvändigheter och begav oss mot Laproaghs lokaliteter.




Väl där så hade vi som vanligt tur som tokar för det började en visning bara 45 min efter det att vi kommit dit o den var inte fullbokad som de föesta andra var. Vi hängde på o det var trevligt.

Vi stannade i Port Ellen i 2 dagar. Vi passade på att upfylla mitt önskemål om att sitta/ ligga vid atlantkusten o dingla med benen o inte göra nått. Blev trevligt o vi hade kanonväder o allt.



Efter besöket på Port Ellen begav vi oss tillbaka till fastlandet o via buss o div byten så rullade vi efter en lång, krokig och härlig resa in i Oban. En fin hamnstad,  fick rum, 7 våningar upp i ett litet BB. Inte mycket att orda om, denna turiststad. Vi käkade haggis o drack några pilsen o mådde fint. Var ute o gick lite. Morgonen därpå drog vi åstad mot Glasgow. En viss ändring mot alla skummisar ute på öarna. Men fan vet om jag inte trivdes bättre där ute i lugnet än i Glasgow. En vacker stad med en del skummisar som vi naturtligtvis träffade på. Gary och Gary är bara 2. En var en spattig tåganställd, den andre var vinprovare som jag senare på kvällen lyckades supa under bordet ganska rejält. Fan vad han blev packad. :-)



Detta är gatumusikanter i Glasgow, här snackar vi ös. Trummor o säckpipa. Hmm, dom sålde skivor men trot eller ej så bad jag att få stå över.

Efter ett par dar i Glasgow begav vi oss till Ayr för sista övernattningen. Trevligt ställe, ett av dom bästa på resan. Lagom stort, många barer o matställen, trevligt folk (här också). På morgonen blev det taxi till flygplatsen o transport hemåt.




Här följer lite fler bilder från fantastiska resa.

                           



            


Das war alles mina vänner.

Kommentarer
Postat av: Lars Lindeberg

http://karlstadsak.se/lars/Islay2005.htm



:)



De har en underbar indisk restaurang i Prestwick, enda stället där jag faktiskt inte orkat äta upp all mats som jag beställt!



Mvh

Lars

2008-10-17 @ 21:47:13
Postat av: Bolanius

Haha, det har då aldrig hänt mig. Att jag inte kunnat äta upp alltså hehe.



Fan att jag missade den Lars. Tar den nästa gång.



/BOlanius

2008-10-17 @ 22:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91