Konsten att gå ner i vikt.

Har efter veckans arbete ute på fältet kommit till insikt om ett par saker. Vi spenderade ons-tors-fredag med att krypa på en vind och dra kabel i rör som vi satt upp där. Då jag är både lång och tung har detta varit för djävla jobbigt. Inget att snacka om för några år sedan men nu...

Har fått riktigt ont i knäna när jag går i trappor eller reser på mig från sittande så nu måste åtgärder vidtagas. Har fortfarande inte så ont när jag tränar ben men det är inte något behagligt precis.

Saker som måste ändras på under kommande 6 mån

1) Konditionen, måste bli bättre
2) Vikten, behöver gå ner en del
3) Rörligheten

Har ändå bestämt mig sedan tidigare att inte tävla förrän tidigast i höst, kommer att finnas som reserv till laget om jag behövs. Kommer däremot att agera coach under tävlingar för de andra som lyfter.
 
Hur går man ner i vikt då? LITE mindre mat och lite mer kardio låter som en bra start.

Vecka 50 lördagssammanfattning
Vikt i morse 129,4
Trött o sliten
Snussugen, 7 veckor utan nu, stolt som en tupp.
Bra form, speciellt i bänken som går skitbra just nu.
Inte ont nånstans förutom knän och armbågar. Hör liksom till...
Snart jul, längtar
Veckans länk www.iform.no
Favoritövning just nu - Bänkpress och bicepscurl

Återkommer med mer dumheter
Bolanius


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91