Sluttävlat???

Var på lyftarmöte igår. Vi skulle diskutera kommande säsong mm. Nya regler har införts för alla som vill vara med o lyfta. Ska man som veteran åka på tex Veteran-SM så skall man göra minst 350 poäng. Man skall dessutom genomgå ett tekniktest för att visa att man kan genomföra en knäböj på ett korrekt sätt. Detta är vettiga regler. Eftersom dom andra veteranerna är gamla rävar i gamet så antar jag att klubben menar att jag skall genomföra ett tekniktest.  Antar att detta är för att inte upprepa mitt fiasko på V-SM senast. Jag bommade ut mig i böjen nämnligen. Nu bommade i stort sett hela laget ut sig samma tävlingshelg (helgen före) men det var jag som var på SM. Vidare ska klubben satsa på ungdom och damsidan, mycket bra initiativ. Om det blir för många lyftare anmälda till en tävling så kommer uttagning att ske, också mycket vettigt.

Eftersom jag är motionär/veteran/tävlar för att det är roligt, så kommer jag förmodligen aldrig att göra 350 poäng. Mina böjar är inte bra, lång och stel :-) och jag är varken junior eller dam. Jag kommer heller inte att bli uttagen om det blir många anmälda, det är jag inte tillräckligt bra för.

Jag kommer därför inte att tävla nästa säsong. Bättre att använda pengarna på de yngre och de som tillför laget poäng. Om jag ändrar mig så kommer jag i fortsättningen att betala alla mina utlägg själv och kan då välja när jag ska vara med.

Idag är det knäböj på schemat. Tunga treor samt lite mark o benpress mm, så nu ska jag gå ut i köket och koka gröt.

Ha de alla
Bolanius

Kommentarer
Postat av: Anonym

1. Det är fyra serietävlingar som du kan vara med och tävla på
2. Du kan åka på V-SM och tävla ändå ev till en kostnad av ca 500 kr, typ.(tänker jag unna mig om jag är i form)
3. Tekniktestet är nåt alla ska visa att de fixar om du så heter Tomas, Johanna, Tommy eller Janne.

2006-11-21 @ 20:40:32
Postat av: Fredde

Glömde att skriva att det var lilla jag som skrev oxå ser jag, kör hårt Bolan jag är snart veteran jag med. snyft

2006-11-21 @ 20:42:04
Postat av: superberggren

Hej Bolan. Hoppas du förstår att detta mötet (lyftarmötet i lördags) riktades mot alla oavsett ålder och kön och tidigare tävlingsresultat, även om det verkar som om du känner dig träffad. så är inte fallet, allting kom på tal när vi gjorde en sådan usel start på höst säsongen och detta är endast för att vi är en klubb på språng, en klubb som är seriös och vill alla väl.
Jag kan lova att även du kommer lyckas (så långt du själv vill så klart) bara du vill. Alla kan och jag kan svära på att alla som vill kommer att få åka på serietävlingar på klubbens räkning, om inte så lovar jag att jag skall sponsra så att alla får åka *ler*. Oj , vad lovade jag nu, opps.
Typiskt mig.nu blir det att jobba xtra mycket på Ica, oj oj oj.
Ha de så bra och sköt om dig så ses vi på gymet :=0
Hej hopp....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91