Tankar och sånt.

Jobb
Ännu en dag och jag har varit hemma för en gångs skull. Bytt däck på bildjä.... och det är ju det roligaste jag vet...not.  Skönt att vara hemma dock, har haft hemlängtan hela veckan. Är faktiskt djäkligt trött på att ligga ute och jobba. Efter 13 år på vägen så känns det som att det räcker snart. Men har man egen firma så har man. Ingen idé att klaga.

Hemma
Efter nyår när vi slutfört dom stora projekten som vi har igång just nu så SKA jag vara i Säffle ett tag. Försöka ta lite ledigt och greja hemma, umgås med familjen, äta bra och träna ordentligt. Sitter just nu med en kall whisky och är lite sentimental. Förmodligen blir det som vanligt, sittandes på ett hotellrum i Göteborg eller Mariestad eller Stockholm eller ... jobb o jobb o hemlängtan. Sentimental var ordet. :-)

Träning
Träningen idag gick som på räls. Enligt mitt träningsschema så var det lätt bänk idag. 6x2 sedan lite hantelpress och axlar och sedan DIPS. Har inte kört dips på 16 år och nu är det tredje passet på 2 veckor. Men minsann, axlarna håller och jag mår toppen. Gillar mitt nya program :-) På söndag är det tung böj och lätt mark samt benpress. Jag längtar.

Drömmar
Tänk att kunna ta ledigt typ 4 veckor och bara ägna sig åt att vara hemma och dona o greja. Inte behöva jaga och stressa. Sköta om huset, frugan o barnen. Lugna ner sig lite. Har inte haft 4 veckors semester i rad dom senaste 15 åren pga det arbete jag har. Senaste 7 åren har det knappt varit semester alls. Eller kanske en vecka utan familj och arbetskollegor och kunder och leverantörer och mobiltelefoner och, bara jag, sittandes under en korkek och lukta på blommorna. Hmm, stark whisky det här.

Snus
Har gått tio dar nu. Inte en snus, inte en cigarett, inte ens godis. Summan av lasterna ska ju vara konstant men det har gått riktigt bra hittills. Mina anställda har inte begått självmord, min familj har inte flyttat så jag har nog inte varit lika nojig och lättretad som jag trodde att jag skulle bli. Nu tar vi tio dagar till så får vi se hur det känns. Inte är det lätt inte.

Janne: Det är jättelätt hehe, du borde prova.

Nä, nu får det räcka

Ha de o må gött
Bolanius






Kommentarer
Postat av: Olle Anteryd

Prova att ha en 18 åring hemma du....nämeligen en jameson master blend.Som alla 18åringar dyr men fruktansvärt god......Då kommer du att stanna hemma.Må väl.

2006-11-04 @ 11:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91