Bänkpresströjor?

Ett vara eller inte vara.

Såg från EM att det inte var speciellt många godkända lyft. Många som dessutom inte ens fick något resultat. I en viktklass var det 7 som bommade ut sig om jag inte såg fel när jag kollade. Detta är ju erfarna lyftare som borde ha nerver o annat under kontroll.

Vad beror det på då? Tröjorna naturligtvis. Kul för publiken att få se spektakulära vikter på stången, dock inte lika kul när man inte ens kan få se godkända resultat.

Tröjorna är så trånga o hårda att det krävs "galna" vikter bara för att få ner stången till bröstet. Själv är jag en glad amatör som är med o lyfter för att jag tycker att det är roligt och vill ha ett mål med min träning. Att jag inte kan fajtas med dom bästa hör inte hit. All sport ska vara kul för dom som vill ha de så. Min tröja hjälper till längst ner i botten där jag är som svagast. Jag kan dessutom göra armhävningar i min tröja. Skulle jag byta till en mindre tröja så skulle jag förmodligen göra 20kg till i bänken. Jag är som sagt amatör och betalar mina startavgifter o resor själv om jag ska vara med på större tävlingar. Men vad säger landslagscoacherna om dom "fina" resultaten som blev på EM nu senast, men även på VM. Bommar på bommar. Vi fick dock en del ädla medaljer, grattis till det men tittar man på samtliga tävlanden så var det bedrövligt många som missade lyft.

Dessa tröjor förstör den lilla attraktion som finns runt bänkpress. Detta är ingen publiksport i vanliga fall, men nu börjar det bli nästan löjligt.

Vad göra. Bort med tröjorna. Bänkpress ska inte vara en materialsport tycker i alla fall jag.

Vad tycker ni?

/Tommy

Kommentarer
Postat av: Svanelind

Håller med ta bort tröjorna nu!!

2007-08-30 @ 08:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91