Skatås, jotack.

Var där uppe idag, iväglurad av mina onda arbetskamrater djäkla typer som jag jobbar med.

Inledde med att jogga iväg, graciöst, elegant ni vet. Efter sisådär 231m övergick joggandet till flåsigt lufsande. Ytterligare 428m senare så gick jag, en ledbruten hårt beprövad människa, in i väggen. Vinglande från ena sidan av spåret till det andra tog jag mig med sakta gång beslutsamt mot målet ca 2700m längre bort. Banan var 3,5km. Törsten började sätta in. Kände hur kramperna började närma sig och jag förberedde mig för slutet. Då kom, inte en eller två, utan massor med lättklädda damer i varierad ålder och utseende hurtigt löpande i spåret.  

Krafterna återkom och jag återupptog mitt värv med glödande passion och tog mig i mål på tiden 12 15 18 21 26 36 48 minuter faktiskt. Har beställt färdtjänst till jobbet i morgon och hoppas att jag i alla fall kan gå till restauranten så jag kan få mig lite i kistan.


Ha en skön kväll
Bolanius 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91