Krönika över -07

Så har ännu ett år passerat. Ömsom vin ömson vatten som det brukar heta.

Har tränat ganska bra, hållt mig viktmässigt på ungefär samma hela året. Var med på Veteran-sm o blev 4:a (sist) men hade det trevligt i alla fall.

Säffle AK gjorde en kanontävling när j-nm anordnades. Ett riktigt dunderbaluns till tävling. Massor med superlativ haglade över den tillställningen och jag tror att det är lite sportens framtid att slå lite granna på stora trumman ibland. Om man sedan ska samordna med bodybuilding och/eller starke man är väl en annan femma. Renligheten i dom sporterna är väl knappast vad den borde vara och jag är osäker om man ska mixa en seriös styrkelyftsport med dessa sporter om man nu ska kalla dom för det.

Klubben gick och vann flera av dom serier man var med i, vi blev tvåa i SE med veteranlaget och junisarna gjorde en grym avslutning. Kul att det går så bra. Hoppas att det kan fortsätta också nästa år.

Själv blev tävlandet lidande på grund av mitt lite för myckna jobbande. Man tränar inte bra om man jobbar runt om i Sverige 10-12 timmar om dan och bara stressar o sover kasst. Detta blev ju också lite för mycket för mig o jag fick ta en sväng till östra sjukhuset i götet för kontroll av pumpen. Allt var dock bra men som sagt, stress o för lite sömn är inte nyttigt när man har passerat 30 ähhhehh 40.

Avslutade året med 2 ryggskott samt en härlig förkylning som tack o lov är på väg att gå över. Ska försöka träna lite i morgon. Har varit ute o gått ett par dagar nu i alla fall, och just nu sitter jag o väntar på att bastun här på jobbet ska bli varm så jag kan löga mig utav bara helvitte. Ska bli gött.

Jag slutade snusa i okt -06 och det har inte blivit några återfall under året. jag är vansinnigt stolt över detta o siktar nu på ett år till utan nikotin. Är ett par saker till som jag ska hålla uppe med nästa år, återkommer om det i ett inlägg om nyårslöften och framtidsplaner ajajaj.

Thats all for now o god fortsättning
Bolanius 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91