Ishockey minsann

Idag ska det ske. Förmodligen så står dom på kö ikväll. Det blir kaos o ståhej. Jag skall nämligen beträda isen i Säffles eminenta Ishall och spela årets första och förmodligen enda match i ishockey. Dom som står på kö är naturligtvis NHL scouter och annat löst knytt som vill sajna mig för ett fett kontrakt. Hmmm ja eller inte.

Det blir full satsning och träningsvärken kommer att stå som spö i backen i morgon. Dessutom kommer det att inmundigas alkohol under kvällen (alla andra alltså inte jag) och en viss huvudvärk kan då uppstå dagen efter så att säga (på dom andra alltså inte på mig). Träningsvärk och huvudvärk, längtar redan hehe.

Körde mark i onsdags i götet och det gick förfärligt bra. Körde lätt för att få genomblödning och det blev 5x3 på 150kg. Blev inte ens trött. Bra fart och allt. Lite böj o rygg o mage avslutade passet.

Tävling nästa helg den 10:onde och det blir min sista tävling i +125 tror jag. Mina knän pallar inte med tyngden med det jobb som jag har. Gå ner i vikt eller byt jobb, det är mina valmöjligheter. Blir nog viktnedgång, sisådär 15-20kg ska bort. Huvva. Då måste man ju äta mindre, känner redan hungerdemonerna flåsandes i nacken, ett lätt svettbrytning tränger fram och jag måste nu därför gå ut i köket för att laga till något riktigt onyttigt men ack så smarrigt.

Ha de
Bolanius

Kommentarer
Postat av: Freddan

Jag är hur säker som helst på att du lyckas gå ner det du vill i vikt om du vill! Jag tror också att du vet att om du äter strikt nyttigt så kan du äta massor utan att gå runt hungrig...Ska bli kul och följa när du lyckas för det vet jag inte blir några som helst problem

2007-02-02 @ 19:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91