En maträtt som lätt glöms bort

Vill slå ett slag för en mycket bra och proteinrik maträtt, nämligen omelett.

Ägg o mjölk, kan det bli så mycket bättre, och den kombineras med nästan vad som helst. Bacon, räkor, ost, svamp (usch) och skinka är bara några trevliga exempel på vad man kan ha till eller i sin omelett.

Ägg är ju som jag skrivit världens bästa proteinkälla och mjölk är inte långt efter. Har alltid sagt att mjölk är för barn och att vuxna inte ska dia men jag får väl krypa till korset och erkänna att mjölk är, för dom som tål den, en riktigt bra källa till näringsrik dryck.

Ingen träning idag utan sweet vila på rygg efter en hård arbetsdag. I morrn blir det militärpress (axlar) och vader o mage.


Nu ska jag in i duschen och löga mig.

/Bolanius

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91