Grubblar o lyssnar...

...på Motorhead vid datorn. Var på kostföreläsning med Anki Sundin häromdagen. Kunde faktiskt det mesta sedan tidigare men fick några aha-upplevelser på kuppen. Har alltid trott att jag äter så mycket jag ska äta och definitivt inte får för lite fett i kosten. Men, ojdå, vad fel det var. Behöver dubbla mitt fettintag. Hur i helvete det nu ska gå till. Ca 300g om dagen ska ner. Ska bli intressant o se vad som händer när man ökar det intaget, ännu mer intressant blir att komma på hur i hela friden det ska gå till. Återkommer om detta. 

Tränade igår och det var tungt och bara tråkigt. Fanns inget vilja i kroppen. Körde lite lätt och sedan gick jag hem. Får hålla upp ett par dagar så blir det nog fint.



En uteliggares beklagan.
Lustigt hur man kan reflektera över sin sociala status bara sådär. Har under ett antal år legat ute till o från som resemontör. Har för det mesta rest ensam, bott ensam, jobbat med folk på platsen som åker hem vid 16:00 o sedan är man ensam. Hotelldöden har för länge sedan tagit mig i besittning och man har fått uteliggarsjukan. Längtar hem när man är ute och längtar ut när man är hemma. Av någon underlig anledning känner man sig alltid ensam, alltid. Kompisar, vänner o familj har ju alla sitt sociala liv och man blir på nått vis ett tredje hjul vart man är vänder sig. Bara att byta jobb säger vän av ordningen, tja, till vad? Kan bara datakommunikation o fiberoptik. Har varit ledig en vecka och försökt att inte göra nått alls för att varva ner lite. Har gått sådär. Stress stänger man ju inte av hur som helst. Ska snart till Bratislava, det ska bli underbart (förhoppningsvis).


Tävlingar
Har anmält mig till KM i början av december men vet inte om jag ska starta. Fortfarande inte hittat tekniken som jag vill ha den. Trist om man får underkända lyft till o med på ett KM. Blir att nöta för nästa säsong är planen att vara med på alla serietävlingar samt Veteran-sm. Vi får se hur nästa vecka blir.

Slutgnällt
Nu har jag gnällt klart.


/Bolanius

Kommentarer
Postat av: Freddan

Bryt ihop utav h-e och kom igen är mitt tips, brukar för det mesta funka för mig även om man bryter ihop gång efter gång igen ;)
Men dessemellan får man sina ljusa stunder, livet är för kort för att gå och grubbla på. Kan ju även känna jag ibland att det är så mycket man skulle vilja klara av men va f-n, bättre att göra det man är bra på ännu bättre eller glädjas åt det man kan ännu mer...
Lätt att säga , jag vet men positive attitudes invite positive results som min vän Dr Fred brukar säga! Du kanske får en kick på fitnessfestivalen och blir Sveriges första bodyfitnesskille, livet är fullt av möjligheter ;)
See you


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91