Sjösjuka o marklyft

I onsdags var det dags för lite marklyft. Fanns inget tryck alls i kroppen efter måndagens böj. Helt urlakad och lyckades i alla fall dra några 2:or på 150kg. Inte tungt alls men ingen energi kvar. Lite bänkpress på det så var passet över och jag stapplade hemåt föra att sova inför hummerfisket dagen efter. Kl 06:45 hämtade min skepparkompis upp mig för avfärd till havet. Vindstilla och härligt småkallt med rimfrost o allt. Visste att det hade blåst kuling (nord) under natten men av detta märktes intet. Tidpunkten var vald så att vi skulle dra tinor mellan 2 oväder. Vinden skulle slå om till Sydväst under dagen och detta är det värsta som kan hända där vi fiskar.

Nåja, vi tuffade ut och väl på plats så var det inte längre kav lungt. Det blåste smådjävlar o vinden hade redan vänt ute vid havsbandet och det gungade så in i helvete. Jag har aldrig i hela mitt liv varit båtsjuk vad jag kan minnas men nu slog det till. Blev sittandes i fören (efter ha lyft några tinor) och bara stirrade ut mot havet och ville helst vara någon annan stans. Helt apatisk. Det var nog en av dom djävligaste stunder jag varit med om. Nåja, en fin hummer samt ett tiotal krabbor bärgades för kokning och senare ätning.

Idag får jag min nya böjdräkt och ska bli kul att se om den passar. Blir knäböj, dock utan dräkt ikväll samt lite bänkpress o sådär. KM snart med efterföljande bad o bastu o grill. Ska bli mycket trevligt.

/Bolanius

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91