Djävlar vad det var skönt...

...att få kräma ur benen igår. Idag så inser jag det mindre smarta i mitt tilltag. Har man inte kört ett tungt benpass på väldans länge så ska man ta det lite försiktigt. Jag tänkte säkert på det men det glömdes bort under passet o nu får man lida. Kunde man dö av träningsvärk så skulle jag ligga på intensiven just nu. Men jag gillar det faktiskt. man vet att man träffat rätt när kroppen känns som spaggetti,

I morgon blir det värre skulle jag tro. :-)

Håller på att sammanställa ett nytt träningsprogram med hjälp av mina norska vänner på iform.no Om någon är intresserad av detta så hör av er så kan jag skicka lite tips.

Bänken ser ut så här i uppbyggnadsfasen. Man tränar bänk 2 dagar i veckan eller var 4:de dag om man så önskar.
Dag 1 5x5 80%
Dag 2 6x6 80%

Man kör detta i 6 veckor för att sedan går ned i repsantal nästföljande 6 veckor. Återkommer om det. Alla set o reps ska klaras utan hjälp och med fart. Man ska försöka öka på vikterna utefter ett schema som innebär att man ska öka 2,5kg i veckan. Alltså 80% + 2,5kg varje dag 1 i veckan. Går inte detta så kan man öka i ett eller några set för att sedan gå ner till den vanliga vikten. Kör strikt med SL-stopp i botten.

Utöver bänkpress ska man inte köra mer än 3 set på samma muskelgrupp som komplement.

Kommer att skriva om detta funkar som det ska.

Ha de gött
Bolanius

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91