Reflektioner

Så var v-sm över för i år. För Säffle AK gick det kanobra. 1 guld o 3 silver i en tävling som får allt mer status i SL världen.

För min egen del så är jag självklart lite deppig över mina två missar i bänken men jag har lärt mig något naturligtvis. Tekniken är väldigt viktig nu när dom nya reglerna är införda i bänkpress. Var inte många godkända lyft i denna tävling. Inte många som bommade ur sig men väldigt få med tre godkända lyft. Många hade bara ett godkänt lyft.

Fick ett resultat i alla fall. Hade varit öken att bomma ut sig. Nu har jag något att slå o förbättra.

DM om 5 veckor och då kommer jag att tävla i 125kg-klassen om jag hänger på. Målet då är att i alla fall få två helst tre godkända lyft o en förbättring med 10-20kg. Har det kroppen men det ska ju ut o bli godkänt också. Måste träna in bänk med lite brygga utan att lyfta på arslet. Inte enkelt när man har långa ben på en låg bänk, men det ska nog gå.
Idag ska jag köra lite böj och rygg. Lätt o trivsamt så man inte behöver rullstol i morrn pga träningsvärk hehe.

Ha de
Bolanius

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91