Underbar smärta...

Det är skillnad på smärta o smärta. När man gör sig illa så är det en typ av smärta som är hemsk. Bryter man ett ben så är det en knivskarp smärta, får man ett ryggskott så är det en annan typ av smärta. En avsliten muskel gör ont på sitt sätt. Sedan finns det skön smärta, lagom träningsvärk är en av dessa. En annan upplever jag just nu, den läkande smärtan. När man känner att blodet återigen får tillträde till en skada och kroppen reagerar på detta. Var ute o cyklade igår och det kändes finfint. Kom hem och såg att gräsmattan var bedrövligt lång, idiotiskt att klippa gräs med min rygg men vad fan, sagt och gjort. Blev en ipren till kvällen men vaknade i morse o mådde riktigt bra. Bara den goa smärtan som känns när det läker, liksom kliar lite. svullnaden är på väg ner osv.

Blev ett gympass idag under morgonen med Fredda, o det kändes ganska bra. Rodden tar fint, får sträcka ut ända till ytterläge i ryggen o bäckenet. Lassade på lite mer idag och det kändes finfint. Blev lite bellyback också men det känns som om det är för tidigt ännu. Gör mest ont när man tar i uppåt och jag lät bli den efter ett set. Lite bröst o lite mage blev det också. Imorrn blir det lite armar tror jag, kanske lite lätt benträning. Tar det lugnt o låter kroppen göra det den är bäst på just nu. Läka sig själv i den takt det tar. Har kanske lärt mig nått ändå.

Ska skära till en fruktsallad till lunch idag. Vill hellre ha en stek med pommes men måste nog tyvärr tänka lite på vikten nu.

Ha de gött alla glada
Bolenius

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91