Beyond and further

Finns ett uttryck bland body builders som heter "beyond pump". Det betyder att man tränar tills man har fått grym pump i sina muskler och sedan kör lite till så att man till o med tappar pumpen av ren utmattning. Jag har nu utforskat den mer okända sidan av dess motsats, nämligen beyond träningsvärk. Låt mig förtälja. Efter ett uppehåll på ca 5 veckor så körde jag häromdagen ett litet nätt benböjpass. Detta renederade i en skön o trivsam träningsvärk. I onsdags (igår) fick jag den briljanta snilleblixten att man tack vare detta tidigare pass kunde köra på med benträningen som innan uppehållet. Inte lika tungt förstås med med mer set o mer reps o mer av allt, ja ni förstår. Sagt och gjort. Knäböj, många blev det o redan här borde mina skakande ben gjort mig uppmärksam på det faktum att jag kanske borde ta det lite lugnt, men nejdå. Baksida lår genom goodmornings samt ett avslutande härligt pass i en benpress. Jag var i morse troligtvis den enda levande varelse som upplevt rigor mortis. Vet man inte vad det är kan man googla det. Frankensteins monster torde ha framträtt likt en framstående gymnast i jämförelse med mig o min något stela lekamen i morse. Varje steg, varje tanke på att ta ett steg till gjorde ont. Efter ha spenderat ca 14 min på att ta mig från sängen på hotellet till frukosten via diverse väggar o räcken ca 45m bort så blev mina smärtor mer avdomnade samt avtagande. Har stått o jobbat idag och har vid skrivande stund lyckats att mjuka upp mina ben såpass att dom känns som ben o inte som betongklumpar.

I morrn blir det rygg o axlar.

Ha de
Bolanius

Kommentarer
Postat av: Lars Lindeberg

Det var roligaste jag läst på länge....:)
Kommer du med & coachar till helgen?

Mvh
Lars

2008-01-27 @ 00:12:07
Postat av: Lindgren

Jag kommer.

2008-01-27 @ 16:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91