En röd kräfta a.k.a stoppljusgubben

Har varit en vecka på solsemester. Kallaste dagen var +34 grader i skuggan o inte ett moln nånstans.

Gick ut löst med 20 i solskyddsfaktor o tog det som det heter lite piano. Dagarna gick o färgen uteblev.
Som vanligt så gjorde jag då (som jag alltid gör av någon underlig anledning) precis det jag alltid gör då. Jag tog faktor 10 o lade mig en heldag i solen.

Kl 20:10 sisådär stod jag o ryckte i apoteksdörren, mumlade nått om tredje gradens brännskador o fick en salva till hands som jag sedan dess smort min något sargade lekamen med. Jag har gått från en djävulsk illröd till en härlig röd lyster färg som påminner lite om höstens kräftkalas. Nu känns det sådär, ingen bänktröja på några dar eller knäböj eller så på ett par dagar hehe.

Jag älskar ipren.
/Bolanius

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91